21 februari 2013

Manchesterkjol

Framsida
Ja, det har ju som sagt varit lite tyst här men jag har faktiskt sytt lite också!
Jag har haft ett jättegulligt tyg i smalspårig manchester liggandes i tygsamlingen och nu ville jag sy något i det.

Baksida
Det blev en ballongkjol till Alva.
Nu syns det kanske inte så jättebra på bilderna (som är tagna med mobilen) men jag tog inte den allra lättaste modellen utan kjolen har en linning med sprund och gylf, den har även två sidofickor och längst ner är det en dubbelvikt remsa.


Kjolen har även två klädda knappar i samma tyg och på denna bilden anar man att insidan av linningen är sytt i mörkbrunt tyg.
Tycker att det är så gulliga detaljer att blommorna har små dockansikten i mitten.

Det positiva med att sy kjolen var att trots en del svåra moment så blev det aldrig för svårt utan gick ganska smidigt och var väldigt kul att sy, dessutom passade den!
Det negativa var kanske att jag inte hade passande längd på blixtlåset och att jag tycker att blixtlås är lite knepiga att sy.

1 kommentar:

Jane, Lyckliga Hem sa...

Vilken underbart charmig kjol, härliga färger!
Vad duktig och händig du är.

Ha det gott!
Jane