18 januari 2013

Sänghimmel


Igår visade jag lite härliga sovalkover.
Idag så tänkte jag att det finns ju ett annat sätt för att få en mysig sovhörna utan att lägga ner extremt mycket tid på just snickeriarbete.
Man kan ju sätta upp en sänghimmel.

Bild : Pinterest
Det finns ju massor av olika alternativ när man sätter upp en sänghimmel och man kan få fram olika känslor med olika tyger.
Sänghimmeln i den övre bilden känns lite mer elegant och sofistikerad medans denna känns mer luftig och romantisk. 

Bild :  Misstess
Jag är ju det romantiska och blommiga men tycker att en enkel, vit och luftig himmelsäng är väldigt snyggt!

Bild : Hemnet
I nästa sekund så älskar jag det härligt färgglada!
Jag som i vanliga fall inte är överdrivet förtjust i orange tycker att den här färgklicken till himmelssäng var underbar.
Och glöm för all del inte att kika på den fina omklädda stolen! Love it!


Här ser man lite förslag på olika sätt att ha en sänghimmel på.

Inga kommentarer: