18 december 2012

Mer pappersjulpyssel.


Härligt vita stjärnor i papper skulle jag verkligen vilja prova på att göra.
Hade tänkt pyssla med det men har i vanlig ordning inte hunnit.
Länken till en bra beskrivning , iofs på engelska, med fina bilder till hittar ni här.


Fläta ett hjärta att fylla med godsaker och sedan hänga i granen vore inte helt fel.
Verkar svårt men är nog lättare än man tror.
Tips från Craft & Creativity.


Den här härliga hjärtgirlangen hittade jag via Etsy.com.
De finns ju färdiga för försäljning men är nog lätta att göra själv.


Hittade ingen exakt beskrivning men enligt denna bilden så klipper du remsor i olika längder och häftar ihop med en häftapparat.
Här hos Bloody Mary hittade jag en liknande beskrivning.
Den här girlangen ligger i tio-i-topp på min pyssel-som-jag-vill-göra-lista!


Strutar i papper med Tilda-motiv lockade mig såklart.
De här är så fina och man kan dessutom stänga dem.
Hur fint som helst.



De och andra söta tips finns i den fina boken : Julpyssel DeLuxe

Inga kommentarer: