05 december 2012

Hemmagjort julpynt.


Alla som läser bloggar har märkt att årets jultrend är att göra en stjärna av pinnar och ha som julpynt.
Jag brukar vilja pyssla men hinner oftast inte med allt som jag vill göra.
Men detta pyssel kunde jag i alla fall göra.
Är hemma med sjuka barn men passade på att plocka upp sex lagom stora pinnar när jag ändå var ute med hunden.
Sedan band jag ihop pinnarna till en stjärna och slutligen lindade jag runt en vit ljusslinga.
Voila!


Hunden såg väldigt förvånad och lite besviken ut och undrade nog om Matte hade blivit heltokig?
Anton var mer imponerad av att man kunde göra så fint och frågade om det verkligen var ett riktigt julpynt!?

Fint tycker jag att det blev.
Stjärnan står just nu i hallen men jag funderar på att ställa ut den vid ingången istället då vi inte har så mycket pynt där.

Här har vi i övrigt snökaos idag så det är bäst att hålla sig inomhus.


Utemöblerna blev helt översnöade på en gång.



Inga kommentarer: