28 november 2012

Julpysslet kan börja!

Jag är ju så himla sugen på julpyssel och idag har den allra första snön kommit här.
Frågan är bara om det lilla som har kommit får ligga kvar tills imorgon?
Jag hoppas det för barnens skull, de blev överlyckliga och ville vara ute även om det egentligen var läggdags.

Nåja, om det har kommit snö måste man ju få börja julpyssla!
Jag har hittat många roliga förslag på nätet och tänkte visa er lite av det jag hittat.

Vi börjar med de söta bebisarna och är man sugen på att virka kan man hitta en mängd söta saker på Etsy.com.


Den här bilden var ju bara för söt och tomteluvan lika så.
Du kan beställa mönstret här.

.

Den här bilden var ju också jättefin och en lite annorluna tomteluva med spänne, mönster här.


Vill man ha en tomte med skägg så är ju detta alldeles underbart, mönster här


Om man inte vill virka kanske man vill baka.
De här julgranarna av pepparkaksdeg är ju väldigt fina!


Ett hemmagjort pepparkakshus är mitt mål för i år också, det här gillade jag.


Om man inte vill baka heller kanske man vill vika roliga saker av fina papper.
Hos Craft & Creativity finns en jättebra beskrivning på hur man gör.
Den måste jag testa!


Och vika fina strutar och fylla med hemmagjort julgodis kanske man också skulle göra?
här kan man göra dessa.

Men jag undrar hur det blir med julpysslet egentligen.
Jag började faktiskt redan förra helgen och hittade något som var riktigt skoj att göra och jag tror det blev fint också.
Jag tror bara för självklart blev det inte helt färdigt.
Kanske ska börja med att göra färdigt innan jag börjar på nästa projekt, ja så får det blir!

Inga kommentarer: