04 augusti 2012

Blommigt Golv


Nu börjar det snart bli dags att inhandla diverse golv, kakel, klinker, färg, tapeter och annat som behövs till renoveringen.
Nej, det är inte alls färdigt ännu men lite här och där börjar man faktiskt kunna ana ett slut.
Det känns väldigt skönt även om det är ett tag kvar.

Vi har börjat kika på kakel och klinkers till badrummet, hallen och tvättstugan.
Till väggarna har vi hittat ett som vi vill ha.
Det blir ett vitt, blankt kakel med ganska stora plattor (25*40) och det var nog det som var lättast att välja.
Det blir samma plattor i tvättstugan, där också bergvärme pumpen kommer stå.

Men golvet är ju lite klurigt.
Jag är inne på ett svart golv i badrummet, men har inte hittat rätt ännu.
Eftersom vi gör om på så många ställen så måste ju priset passa också men man vill ju inte snåla för det utan hitta det bästa man kan för rimliga pengar. 


Som golv i tvättstugan har jag lyckats förhandla mig till att få sätta in ett svart & vit rutigt klinker golv.
Yes!
Men nu kom jag ju på att jag sett ett så himla fint golv hos Cath Kidston!
Åh, tänk om man kunde flörta sig till att sätta in ett blommigt golv i tvättstugan, vad härligt det skulle bli att stå där och tvätta och vika kläder.
Kanske kan skulle man kunna få plats med en liten tv så man kunde titta på något kul samtidigt.


Golvet finns i både vitt och blått men jag tror att jag skulle välja det blåa .......... eller kanske det vita.


Det finns även ett golv med prickar, ser också väldigt trevligt ut.
Skulle väldigt gärna vilja ha tork ställningen i rött som syns på bilden, varför känner vi ingen som kan snickra eller varför kan jag inte snickra själv?


Snyggt rött golv med prickar. 


Eller beige kanske?

Alla bilder är lånade från Cath Kidstons hemsida.

3 kommentarer:

BubbleLeeloo sa...

Vilket härligt badrum och häftiga golv. Är kul med nytänk! Lycka till med valen. Inte alltid lätt att komma överens om inredningen!Kram

BubbleLeeloo sa...

Vilket härligt badrum och häftiga golv. Är kul med nytänk! Lycka till med valen. Inte alltid lätt att komma överens om inredningen!Kram

BubbleLeeloo sa...

Vilket härligt badrum och häftiga golv. Är kul med nytänk! Lycka till med valen. Inte alltid lätt att komma överens om inredningen!Kram