15 juli 2012

Regn


Idag vaknar man upp till regn.
Känns som att det inte är så ovanligt den här så kallade sommaren.
Jag tror jag aldrig har haft så bleka ben någonsin som i år.
Jag skulle gärna köra ner blekfisarna i dessa härliga gummistövlar från Cath Kidston.
Jag älskar det mesta av deras saker.


Just nu har de rea och man kan till exempel hitta det här superfina tältet till ett vettigt pris.
Jag har haft med detta tältet förut vet jag för jag hade tänkt att man kunde sy ett eget mystält till barnen, men så klart har jag inte haft tid till det.
Fast ett litet tält har jag faktiskt sytt kom jag på, ska visa upp det snart men jag har ingen bra plats att fota på eftersom allt är lite huller om buller hos oss just nu.


Väskor finns det också gott om hos Cath Kidston.
En blommig sommarväska skulle ju inte sitta fel.


Men jag kanske ska börja med att sy den som finns med i den här boken jag köpte för vääääldigt länge sedan.
   

Sen måste jag ju självklart beställa ett skyddande fodral till min nya telefon som är på väg hem till mig, men det finns ju så många härliga mönster att välja på så det tar nog ett tag för en velig person som mig innan jag har bestämt mig.

Det här tyget har jag i alla fall bestämt mig för, det får det bli!
Det är nämligen ett möbeltyg vilket är perfekt eftersom jag har två nätta emma-fåtöljer som står och väntar på omklädnad i garaget.

I övrigt har vi ju varit barnfria i några dagar och eftersom det var sista kvällen igår så passade vi på att gå på bio.
Jag tror att det var minst två år sen vi var på bio (om man inte räknar barnfilmer förstås för då har vi varit någon gång sen dess).
Såg "Cockpit" och den var väl helt okej, lite rolig om än väldigt förutsägbar.

Inga kommentarer: