03 juli 2012

Badrumsinspiration


Någon gång kanske jag kommer kunna visa upp lite fina "före-och-efter" bilder här hemifrån men just nu får ni hålla till goda med andras härliga badrumsbilder som inspiration.


De här badrumsbilderna i detta inlägg tycker jag är jättefina.
De är kanske lite väl romantiska för min sambo så tyvärr kommer vårat badrum inte alls se ut på detta sättet.


Själv skulle jag inte tveka en sekund att välja ett sånt här fint tvättställ med gamla (fast nya) porslinshoar och sen små fina kristallampor till det.


Nu får jag ju inte ett sånt här fint badkar heller men i mitt nästa badrum måste jag få det.
Kanske kan man hitta ett hus där det får plats två badkar?


Eller varför inte ett stort lantställe där det passar med ett härligt lantligt badkar.


Det här ser lite modernare ut och jag gillade verkligen bilden.
Tänkte att det spar ju plats om man har en kombinerad badkar och dusch.
Sen kom jag på att vi har ju en stor hund som ska duschas av och det är inte kul att lyfta upp 35 kilo lerig golden retriever i badkaret.

Åh, här kan jag tänka mig att bada.
Men är det verkligen bra med trägolv i badrummet?


Lantlig handfat i marmor med mycket förvaring under.
Synd att vi inte riktigt har så där mycket plats.


Här är nog en av mina absoluta favoriter.
Kolla vilket annorlunda golv.
Och jag älskar ju tapeterna och den lite gammeldagsa varianten av både toalettstol och handfat.
Spana även in den härligt röda lampan i taket.

Inga kommentarer: