30 maj 2012

Jobb Jobb Jobb

Foto : Sköna Hem

Den här veckan är visst inte nådig den heller.
Min sambo jobbar och sliter med ombyggnad på sitt arbete och håller samtidigt i trådarna med att samordna en renoverings start här hemma.
Ibland är han verkligen duktig han!

Själv så känns det som att jag mest flänger hit och dit.
Kanske inte har lika mycket att samordna som honom men jag känner att jag vet vad jag ska göra av min tid den här helgen också.


På måndag ska renoveringen dra igång av i stort sett hela vår undervåning.
Det var från början inte meningen att det skulle bli just hela undervåningen men med en vattenläcka som påvisade dåliga rör så är det lika bra att göra det bra från början.
Frågan är nu var vi ska göra av alla saker som finns på undervåningen?
Det är inte lite det eftersom det är här som alla små och stora förvaringsutrymmen finns.
Alla golv ska bilas/brytas upp så allt måste verkligen bort.

Det blir till att släpa upp alla möbler på mellanvåningen (hur nu det ska gå till) och packa ner onödiga saker i diverse kartonger och ställa ja någonstans som jag inte vet just nu.
Förlåt mig men jag hoppas att det inte blir strålande solsken till helgen.

Foto : Ellos

Eftersom det inte verkar bli någon direkt vila i helgen så roar jag mig med att lägga upp lite härliga inspirations bilder med lite vilo-tema.


Jag älskar verkligen det här brickbordet från Ellos (syns även i bilden ovanför denna).
Beställde det till och med men tittade inte så noga på måtten, det visade sig att det var riktigt lågt.
Det var inte alls det jag väntade men eftersom det var riktigt fint och exakt den färgen jag gillar så behöll jag det nån vecka och funderade men tillslut skickade jag tillbaka det med sorg i hjärtat.
Men jag inser att man kan inte bara köpa saker utan man måste ju ha en plats till dem, men tänk dig det här bordet i ett fint växthus eller utomhusrum.
Ja,ja, jag ska koncentrera mig på röran som kommer bli här hemma nu.
Någon som har ett ledigt rum till två vuxna, två busiga barn och en stor lurvig hund?

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

lycka till med renoveringen...../Åsa

Anonym sa...

Hejsan,
det låter som att ni har mycket att stå i. Men samtidigt- så roligt! Det är kul med förändring. Skulle du vilja visa upp er renovering på Byggla? Vill du göra det får du en liten present. Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag gärna mer. Lycka till med att röja! :)
/Vendela på Byggla