18 maj 2012

Måla


Det var längesen jag målade!
Jag är verkligen jättesugen på att måla.
Jag har två (eller okej tre) projekt på gång som ska målas men under vinterhalvåret är det mycket svårare eftersom man inte vet vart man ska ta vägen när man ska slipa.
Inte så skoj att stå ute i snön och slipa kan jag tänka mig.
Men nu är ju vädret fint och man kan vara ute.

Foto : Pink Friday

Så här fint kan det bli när man målar ett gäng gamla stolar i glada färger.
Super härligt tycker jag.

Foto :  Annixen

Som vanligt köpte jag såklart en burk vanlig vit lackfärg men det är ju ganska så vanligt (tråkigt).
Jag har insett att jag gärna skulle testa att måla någon möbel svart, fast jag vågade inte köpa en svart färgburk idag.
Istället köpte jag mig en liten burk turkos lackfärg.
Jag menar, hur fel kan det bli när man älskar turkost?
Ska bli spännande att testa , så länge visar jag några inspirationsbilder.

Som det här skåpet till exempel, det är helt bedårande, ett sådant vill jag få tag i.
Kolla extra på detaljerna nertill och den fina låsningsmojjängen upptill som stänger dörrarna.
Eller det här lilla byrån.
Den var riktigt cool bland de vita väggarna och svarta detaljerna.
Foto : Solrum
Den här bilden gillar jag jättemycket.
Nu kanske det inte är så att stolarna är turkosa utan kanske mer ljusblå men det är ju toppenfräscht det med.
Speciellt med den röda bumling-lampan som pricken över i.
Åh, jag vill hem och måla NU!
Ja, för inte är jag hemma inte, nej jag sitter på jobbet och väntar på att några flaskor ska frysa till is i frysbadet.
Sen ska de in i en stor frys och då får jag åka hem, Yippie!
Tur att det är lång ledigt så man får lite fritid.
Men imorgon blir det ingen målning då heller utan då händer det något helt annat skoj!

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Vad kul det ska bli att få se dina turkosa alster.
Min man är bilmek och vi letar stolar som vi kan lämna på hans jobb, dom kan lacka med billack och det måste ju bli hållbart om man inte orkar måla själv!
Funderar just nu på röda köks stolar kanske lite metallic!/Åsa

Johanna sa...

Vilka härliga färgglada bilder! Jag gillade verkligen stolarna i olika färger :)