27 april 2012

Ramar

Foto : Nordal

Jag har fastnat för ramar och helst inte bara vanliga ramar utan ramar som sitter ihop flera stycken.

Foto : Nordal

De bildar som en egen liten (eller stor) tavla.
Jag har sett en liknande på Mio Möbler men bara på väggarna där så jag vet inte om den gick att köpa eller vad den kostade.


Dessa däremot är från "Nordal" och jag vet att den här ovanför kostar väl en ca 1300 kr.
Otroligt dyrt för några ramar tycker jag, de är inte ens sådär jättestora, men visst är det snyggt.

Foto : Nordal

Jag har tänkt att "det där skulle man väl kunna göra själv" även om jag inte riktigt har vetat hur det ska gå till.
Man borde väl kunna hitta ett gäng fina ramar på loppis eller liknande och sedan sätta ihop dem på något vis.
Så när jag köpte tidningen "Hem Ljuva Hem" så blev jag överraskad men glad för där hade de tips på hur man skulle fixa sin egen "collageram".
Det var ju kul!
Så nu måste jag samla ihop ett gäng ramar så att jag kan göra min egen ram-tavla och det bästa med att göra den själv är ju att man kan måla ramarna i vilka färger man tycker passar bäst.


Inga kommentarer: