25 mars 2012

Kalashelg


Vart tog den här helgen vägen?
Det undrar jag nu när jag sitter här på söndagskvällen helt utmattad.
Nej, så illa var det faktiskt inte fast helgen gick riktigt fort, den biten är sann.

I lördags hade vi släktkalas för Alva och idag hade vi barnkalas.
På bilden ovan ser ni mina hemmagjorda inbjudningskort.
Jag är absolut ingen scrapbooking fantast ( det är nog snart den enda hobbyn jag inte har prövat eller fastnat för) men klippa ut lite papper det kan jag göra.


Jag berättade ju att jag var så sugen på att baka och det har jag gjort.
I fredags hade jag dessutom gott om tid eftersom barnen sov hemma hos mormor.


Till barnkalaset fick Alva en alldeles egen princesstårta!
Hon valde själv att hon ville ha rosa marsipan men jag tyckte att det blev lite mycket rosa så hon fick lite dekorationer i vitt.
Plus att kronan blev vit.

Inuti så är det en tårtbotten med chokladsmak och fyllningen består av ett lager med "jappfluff" och ett lager med hallonmousse.
Tårtan blev rätt så god men jag skulle vilja få in mer grädde, ungefär som en traditionell princesstårta.


Men jag är i det stora hela nöjd.
Jag gjorde ju även en tårta till släktkalaset men den får ni se imorgon.

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Men WOW, den är ju helt fantastisk.
Vad duktig du är på att baka!/Åsa