07 februari 2012

Vad säger man


Är det tisdag?
Visst är det?
Jag har ingen aning om vad det är för dag eller vecka.
Helgen gick förb fortare än nånsin och jag gjorde absolut ingenting.
Jaha, men det låter ju ganska så sunt och skönt kanske ni tänker men nej, det var inte alls sunt och skönt.
Jag var (läs är) nämligen sjuk!
Japp, det blev tillslut min tur att trilla dit och det var inte ett dugg skönt.
Feber och världens hosta.
Ont i kroppen och ja till och med ont i tänderna.

I vanliga fall brukar jag ha det lite svårt med att bara ligga och ta det lugnt, oftast är man ju inte riktigt så sjuk (om jag inte har migrän förståss) utan man kan alltid kolla på tv, läsa eller pyssla eller ja ta hand om de andra i familjen.
Nu orkade jag inte göra någonting, tror aldrig jag har sovit så mycket i hela mitt liv.

Nu väntar jag på att bli frisk.
De på jobbet väntar nog också, jag är lite orolig att jag inte ska få någon lön alls nästa månad.
Nåja, jag kan ju inte jobba om jag inte ens knappt orkar laga frukost.
Men jag tror och hoppas att jag börjar bli friskare nu


Gillar den här färgglada bilden på ett rum som kan passa både tjejer och killar.
Nu ska jag försöka ta mig i kragen och göra frukost åt mig och Anton.
Det stora testet idag blir att åka och hämta Alva på skolan då sambon är bortrest.
Usch, jag som inte ens har varit ute på över en vecka.



PS) Översta bilden fick jag på mailen av syrran. En stackars hund som är utklädd
        i Star Wars tema.
       Älskar ju Star Wars filmerna men tycker hunden ser lite beklämd ut.
       Undre bilden är från In Trade.

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Mina mellantjejer ville ha tapeten med hjärtan på när dom byter rum, jag hade tänkt den till lilltjejen!
Du hittar alltid så fina grejer.
Jag tackar för inspirationen!/Åsa