30 augusti 2011

Fondvägg

Foto : MrPerswall

Hejsan mina vänner!
Nu tycker jag lite synd om er som kikar in här ibland eftersom det verkligen står stilla.

Just nu går mycket tid åt att fundera på hur vi ska ha det i det nya huset och barnrum är ju alltid roliga att fundera på.
Tanken är att Alva & Anton ska dela ett sovrum på övervåningen där man bara kommer sova eller kanske kolla på film och sedan får de ett "lekrum" på det planet där vi kommer ha kök/matrum/vardagsrum.
Jag funderar på att de ska ha ett stort skrivbord där de kan sitta och måla eller pyssla eller leka.
Då vore det rätt så coolt att ha en världskarta bakom på väggen.
Tyckte den ovanför var lite fin.

Foto : MrPerswall

Sen gillar jag den här med, den är lite färgglad.

Foto : Hemnet

Men det var egentligen mer som den här bilden som jag hade i åtanke.
Så här såg det ut i ett kombinerat lekrum/kontor i ett hus som vi var nära på att köpa.
Gillar att det är så glada pastellfärger på den kartan men jag har inte lyckats hitta någon som ser ut så men jag får väl fortsätta leta.
Gillar också den randiga mattan som jag vet kommer från IKEA.

Bild : MrPerswall

Om man inte vill ha en världskarta så kanske man vill ha alfabetet istället.
Också völdigt snyggt.


Foto : Ferm Living

Om man ska välja en tapet som fondvägg så skulle jag nästan välja den här fina med retro-träden.
Det ska ju passa både kille och tjej.


2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Du hittar alltid så fina grejer, gillar oxå tapeten med träd!/Åsa

OttoPippi sa...

Så himla mycket snyggt.... Alla dessa VAL :-). Har några vänner som har träd-tapeten i sina barns rum! Sååååå fin!!! (Men dyr!) Lycka till med valen!