08 juli 2011

Turkost


Just nu älskar jag turkost!
Eller jag har gillat turkost länge men nu skulle jag verkligen vilja inreda med lite turkost.
En turkos Kitchen Aid i köket skulle inte sitta helt fel.


Turkosa "Tolix" stolar runt matbordet i det nya huset skulle inte heller var helt fel.


Jag blev nyss så himla irriterad när jag insåg att jag kunde ha gjort ett superkap på Blocket.
Där såldes idag nämligen ett gäng Tolix-kopior till extremt billigt pris (300 kr/st) istället för den äkta varan för ungefär 2000 kr/st.
Synd att man alltid är för sent ute.
Satt nämligen och funderade om jag skulle lyckas att få sambon att godkänna ett sådant inköp, men nu slapp jag ju fundera på det just nu.


Den här trädgårdsbänken från Indiska är också en favorit.


Det här skåpet är verkligen superfint!
Det skulle jag kunna tänka mig att ha i alla rum.


Gulligt skåp i precis rätt färg.


Cool lampa att ha ovanför köksbordet eller i vardagsrummet ?


Och om man vill ha hela köket fullt så kan man ju även välja alla vitvarorna i turkost!
Älskar kylen (med frys) från Smeg och tycker även att spisen var snygg men som en vanlig Svensson så skulle jag nog inte våga mig på varken den eller en turkos diskmaskin.


3 kommentarer:

Mia sa...

Åh vilka härliga bilder! Har funderat på att måla pysselskåpet turkost men den jag hade var väldigt turkos och skåpen du visar har en perfekt ljus turkos färg. Tack för inspirationsbilderna.

Trevlig helg.
Mia

MinaMirakel sa...

Underbara bilder som vanligt!
Trevlig helg................../Åsa

Kristina sa...

Hej! Stolarna (tolix kopiorna) finns att köpa på www.reformasthlm.se för 1195 SEK styck !!