03 juli 2011

Semester med min nya kompis.


Jaha, då har äntligen min semester börjat.
Inledde den första semesterdagen med att va med hela familjen plus ett par vänner på den närliggande stranden.
Kändes härligt att kunna börja den första semesterdagen med sol och bad!
Sedan åkte vi bara hem och bytte kläder för att fortsätta hemma hos vännerna med grillning och diverse goda drinkar.
Det blev sent och det blev även en taxi hem, vilket inte är det vanligaste, men jag tyckte att är det semester så är det!

Min julklapp hann ju dyka upp i tid för semestern, så himla roligt.
Jag packade givetvis upp den direkt och nu sitter jag här och försöker hitta de rätta inställningarna.
Det var ju lätt om man "bara" skulle använda den till att sy cover-sömmar men jag gör oftast inte saker så att det är lätt utan finns det något som är lite svårare så ska jag göra det också.
Därför så köpte jag givetvis till en bandkantsfot (eller jag lyckades snarare fixa så att jag fick den på köpet vilket var tur för jag tyckte att den var svindyr) och det gjorde det hela lite svårare.
Det är inte alltid jag har tålamodet att sitta och pröva på diverse små tygbitar innan jag testar på det aktuella plagget men nu har jag ju inte sytt på så länge så jag försöker ta det lite lugnt i alla fall.
Vi får se hur det går.

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Det ska bli spännande att få se resultatet av provandet!/Åsa

BubbleLeeloo sa...

Vad kul! Lycka till med nya maskinen! Hoppas på att få se fina alster här snart då... Ha nu en skön semester! Vi har bestämt att inte åka till Piteå så vi kommer bara att göra mindre utflykter. Så det vore jättekul om vi kan få till en träff! Kram Anneli