11 juni 2011

God Jul!

Nej, jag har inte fått solsting eller värmeslag även om man kan tro det om man läser rubriken.
Däremot så fick jag pengar av mina föräldrar i julklapp, det var bidrag till en ny symaskin och nu har jag äntligen gort slag i saken och beställt en på nätet.

Jag har ju haft en overlock ett tag så den här gången blev det en cover-lock.

Jag la ju ner syendet ett tag för jag prövade på att sy bodies och det gick ju rakt åt skogen när jag skulle sy fast kantbandet på dem med min vanliga, enkla symaskin.
Jag har också haft lite ågren när jag till exempel sytt en tröja och nästan är helt klar, det saknas bara att fålla upp tröjan nertill eller vid ärmarna.

Då blir det liksom inte roligt längre.
Men nu hoppas jag på att det ska bli lite lättare då jag köpt en ny symaskin som kan detta!
Vi får hoppas på det bästa helt enkelt för nu är jag väldigt sugen på att börja sy lite igen.
Dessutom så måste jag ju bara sy lite till mitt nya,lilla kusinbarn som ska dyka upp i Juli.

Det kanske blev lite överkurs men eftersom jag tog den lite billigare maskinen så kostade jag på mig den här kantbandsfoten också.
Ska man lyckas så är det ju bra om man har allt!

De här fina kjolarna finns att köpa på Etsy.
Alva skulle nog inte alls tycka illa om att få en sådan.
Älskade verkligen färgerna så jag var tvungen att spara ner bilden!



4 kommentarer:

mary-ann sa...

grattis till ett bra val :)) fick hem min nya overlock för några veckor sen och jisses va rolig den var :DD

Tanjis sa...

Va kul! Ska bli så skoj att testa.
Är så väldigt, väldigt sugen på att sy igen. :D

MinaMirakel sa...

Det ska bli kul att se vad du ska knåpa ihop för något på den nya maskinen!/Åsa

BubbleLeeloo sa...

Verkligen härliga kjolar...