16 mars 2010

Kalas förberedelser.


Det blir visst inte så många inlägg just nu.
Jag har märkt att det blir så vissa veckor och vet inte riktigt vad det betyder. Kanske är jag extra trött, har mer än mycket att göra eller att jag bara inte har lust.
Nej, jag tror inte att det har något med dessa ovanstående saker att göra utan ibland blir det bara så helt enkelt.

Den här veckan håller jag på och förbereder ett 5-års kalas.
Den här gången tänkte jag väl inte anstränga mig särskilt mycket men som vanligt blir jag ändå sugen på att baka och fixa och dona.
Vi får se hur det blir men just nu så bakar jag i alla fall.

Tyvärr är dessa turkosa, superhärliga kakorna inte gjorda av mig men vi får se om jag kan visa något av det som jag har tänkt baka.
Har i alla fall hittat en perfekt 5-års present till Alva som jag vet att hon kommer att älska.
Nu ska jag bara hålla tummarna att den kommer fram i tid så jag kan hämta den på fredag (man är ju alltid ute i så god tid).


5 kommentarer:

OttoPippi sa...

Det kommer att bli ett superkalas!!!!! Så himla fint och välarbetat! Grattis i forskott till 5-åringen!!!! :-)

Erika sa...

Klart man kan ha fler :-) Jag köpte också ett par förra sommaren, de får följa med ut till landet istället. De här var så billiga, 149 kr, värsta kapet :-)

Vilka underbara muffins du visar. Blir muffinsbak hemma hos oss i helgen också. Tänkte testa kladdkake muffins.

Kram
erika

MinaMirakel sa...

Det är verkligen roligt att baka, men det blir ju sällan så snyggt som på bilderna.
men huvudsaken är ju smaken!/Åsa

BubbleLeeloo sa...

Vilka härliga bakverk... Grattis till Alva! Hoppas kalasandet blir bra! Kram

EsmirasDolls sa...

Wow älskar den färg!