19 januari 2010

Rosa Fleecejacka Bambi

Här är en av mina favoriter till lilltjejen!

En härligt färgglad fleecejacka till våren.
Den är sydd precis som den svarta fleecejackan som jag sydde för ett tag sedan fast jag ville göra en riktigt, riktigt tjejig.

Den är sydd i ett jättemjukt och härligt ceriserosa fleecetyg och är fodrad med blommig trikå i alla möjliga färger.

Eftersom den skulle vara tjejig och jag gillar bambi figurer så sydde jag dit en applikation på baksidan i det blommiga tyget.
Extra gulligt tycker jag, förmycket tycker kanske vissa.

Jag har faktiskt sytt en till fleecejacka som passar både kille och tjej men jag blev lite arg på den för jag hade köpt fem stycken knappar som skulle passa den då den är rätt så färgglad.
När jag hade sytt i fyra knappar och skulle sy i den femte så visade det sig att den var trasig! Jaha, då kom jag av mig helt.

Nej, nästa gång ska jag nog visa upp en body som jag har sytt istället.
Passar på att tacka Strömming för alla tips jag har fått angående detta! Tack!

9 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Urgullig jacka, inte alls för mycket med applikationen tycker jag!/Åsa

faster atta sa...

Jackan är verkligen nderbar och applikationen gör den verkligen speciell. Inte alls för mycket om du frågar mig!!
kram

Kristina sa...

Helt underbar. Bambin på ryggen var ju pricken över i´t.

Kristina igen sa...

Förresten, nu har jag hittat nåt jag gärna vill köpa så kolla din mail.

Kram Kristina

Ahlard sa...

Hejsan Tanja,
Du har en award att hämta på min blogg om du vill. /Johanna

BubbleLeeloo sa...

Den är jättefin! Superfint med applikationen! Trist med knappen... sånt gör att man tappar lusten att göra klart... Kram

Kristina sa...

Hej. Konstigt att förra mailet inte gick fram. Det var piratväskan med vaxfoder jag var ute efter. Hoppas den inte är såld. Milo är mellan 74 och 80 nu och Mille är 110. Herregud vi är snart samma storlek, Mille och Jag :)(not). Jag såg att molnlegginsen fanns i stl 74 men blev osäker på om de var för smala i midjan (milo är ju lite mullig om rumpan. Men du, maila gärna lite 70tals tyger. Jag älskar ju allt färgglatt och mönstrat så det slutar nog med att du får nån specialbeställning av mig som håller dig vaken om nätterna :) Här kommer min adress.

k_rydholm@hotmail.com

Förresten, om piratväska finns kvar, vad blir portot?

Thesèse sa...

Hej!

Vilken jätte söt jacka!Jag har ju ännu inte tagit tag i min klädsömnad men det finns nog ett liv för det oxå!

Sockorna på dockan har jag köpt på en "stickad tub" från panduro. Att sticka är inte min starka sida. Det är lite för pilligt för mig ;)

Kramkram

Singh sa...

Fin jacka och applikation. Fin färgmatchning på dem!