08 januari 2010

Hej Då Julen.

God Fortsättning på er allihopa!

Det känns som om det var evigheter sen jag skrev något "vettigt" i bloggen, jag får nog helt enkelt skylla på att jag har haft jul-koma.
Har tänkt göra ett inlägg och visa några ny-gamla Tilda figurer men då de saknar ögon (vilket är superlätt att måla dit) så har det dragit ut på tiden och jag har istället för att måla dit de enkla prickarna börjat på helt nya projekt istället. Så kan det gå.

I onsdags började jag plocka in julen därhemma. Mest var det för att granen snart skulle börja kasta iväg julgranskulorna och när jag väl började så blev det bara att det andra åkte med av bara farten. Då hittade jag lite Tilda-figurer som jag inte har visat här.

Den översta tycker jag är jättefin. Den är gjord i träfanér och ingick i ett helt kitt från Panduro.
Man skulle så klart måla det själv och slipa lite och dekorera, jag brukar även sätta en liten minislinga runt den så att den lyser fint.

Den andra tomten som visas här nedanför är bland de första sakerna jag gjorde tror jag.
Det är en dörrskylt som jag brukar hänga på insidan av dörren.
Textningen är jag inte nöjd med men den målades innan jag visste hur jag skulle ha gjort.
Övning ger färdighet..........eventuellt.

Nästa gång hoppas jag att jag kan visa något nytt barnplagg som jag sytt eller kanske Tilda figurerna om de nu lyckats få några ögon.


Inga kommentarer: