06 december 2009

Host, host......



Just nu försöker jag hålla mig från att göra många inlägg här på bloggen.
Det verkar kanske konstigt tycker ni men jag ska berätta varför, jag är jag nämligen sjuk igen.
Och nu när jag är sjuk för sjuttioelfte gången så är jag jäkligt less på allting.
Som vanligt är det inte bara jag som är sjuk utan minstingen är också sjuk.

Det tog hela fyra dagar efter att penicilinkuren var uppäten tills att jag vaknade upp med ännu mer halsont än jag hade förra gången.Denna gången hostar jag dessutom och sambon tjatar om svininfluensan hit och dit men jag är tveksam faktiskt.



Nåja, vad det än är så är jag helt enkelt trött på att vara sjuk.
Det blir ingen träning vilket bara det känns bedrövligt, pysslandet ligger nere (inte helt men ändå) och själva energin till att göra roliga saker saknas.
Det känns extra jobbigt eftersom jag älskar julen.
Finns så mycket man kan fixa och dona med när det är jul och det enda jag har gjort är att jag lyckats hänga upp ett par julstjärnor här hemma.



Näe, jag ska försöka rycka upp mig.
Imorgon börjar en ny vecka och för mín del blir det till att spendera min lediga måndag med att vabba, men vad gör det. Det är inte alltid man får spendera en vanlig vardag med att vara tillsammans med barnen.
Om jag känner mig pigg ska vi gå ut i skogen och leta upp en riktigt, riktig liten gran.
Då kanske det känns något bättre.

Bilderna kommer från Pip-collection denna gången med och är inte speciellt juliga men fina............

Inga kommentarer: