22 november 2009

Väggpåse

Den här väggpåsen har jag sytt klart medans jag varit sjuk, det är perfekt att sitta och sy lite medans man sitter i soffan och kollar på film eller något halvtrist tv-program.

Den kommer från den första julboken "Jul med Tildas Vänner" och jag påbörjade den förra året men den blev aldrig färdig, vilket egentligen var lite konstigt eftersom det faktiskt inte var så svårt.

Bilderna blir lite konstiga eftersom det är så dåligt med ljus så här års och jag fotar inte så tidigt heller men ni ser förhoppningsvis vad det föreställer.

Överst på väggpåsen så finns det en etikett där man kan brodera eller trycka en text men jag vet inte riktigt vad jag ska använda den till ännu så det får vänta lite.
Ett förslag är att skriva tex "Post" och så kan man förvara alla julkorten där i eller så kan man ju skriva barnens namn där och ha istället för julstrumpor. Men det finns jättefina julstrumpor man kan sy i Tilda-boken också så jag tror att jag hellre syr en sådan.

Tre små julklappar finns på framsidan.

Alvas julnalle lånade jag till fotograferingen. Den är jättesöt och har hennes födelseår (2005) broderat på ena baktassen.
Nu ska jag ta tag i lite andra Tilda-saker som inte blev färdiga förra julen.
Så fånigt att man inte gör klart sakerna när det inte ens är så mycket kvar. Men det är ju alltid så mycket annat som dyker upp när det närmar sig jul så det fanns antagligen inte tillräckligt med tid.

Inga kommentarer: