12 november 2009

Lillspökets Fleecejacka

Under sjukdoms tiden har jag blandat soffliggandet och tv-tittandet med lite lätt pysslande.
Är ju så sugen på att sy en jacka så jag började med en lättare variant, nämligen en liten fleecejacka.
Den är sydd i en svart-och vit prickig fleece och fodrad med det turkosa kanintyget från Jny-design.

Jackan var ju jätterolig att sy och ett tag trodde jag att jag hade sytt helt galet eftersom jag inte alltid förstår mig på mönsterbeskrivningarna och den här jackan skulle man vändsy.Men det blev ju helt rätt när jag väl hade vänt den åt "rätt håll".

Fleecejackan har även en applikation med ett litet spöke, det är därför den heter Lillspökets Fleecejacka. Det är inte jag som har döpt den utan mönstret heter så.

När jag skulle välja knappar så tyckte jag att det var lite svårt men när jag hittade mitt set där man klär sina egna knappar så blev det ju perfekt.

Klädde knapparna med samma tyg som lillspöket är sytt av och som är i samma färg som kaninerna eftersom det också kommer från Jny-design.

Det var jättekul och superlätt att klä egna knappar så nu ska jag köpa lite fler.

Det blev en enda knapp kvar och eftersom jag älskar svampar (att titta på, inte att äta) så fick det bli en turkos flugsvamps-knapp.

5 kommentarer:

Inger sa...

Villken fin jacka, o spännande med egna klädda knappa.

Ha det gott!

Kram Inger

Marlene sa...

Göööör snygga kläder du syr,jag älskar prickigt, och vad bra när man kan klä egna klappar.

Krya på er
/ Marlene

Aleisa Ribalta sa...

Gud, så himla fint, allt, själva jackan och knapparna, silken ideé! jag måste tacka för mönster jag fick av dig, helt nöjd, silken fint klänning ska bli när jag hade förstå mig på instruktioner, för det är jag oxå hjälplöss, men är så sugen, tack min bytekompis, hoppas vi kan få kontakt flera gånger mer, kram!

BubbleLeeloo sa...

Den är så läcker! Älskar ju prickigt och spöken är så söta... Hoppas ni har kryat på er nu! Kramis

Aleisa Ribalta sa...

ja, det kommer, jag ska sy snart en klänning med den söta modell men den du skickade mig, men jag kanske läser inte instruktioner, för det gör jag nästan aldrig, utan kör själv, hehe, kan vara spännande eller helt fel, men jag är så hjälplöss med min svenska. denna jackan sist du gjorde, är alldeles för söt, men du har massa grejer jag älskar, måste jag välja? väljer jag kaniner, MUMS.