27 maj 2009

Lite trött......

är jag just nu! Först var jag trött på att det var så dåligt väder i helgen när vi väl var lediga allihopa i fyra dagar. Jag som trodde att vi skulle ha hunnit fixa en massa saker både ute och inne. Dessutom blev Anton sjuk i fredags kväll. Hög feber hade han och ville bara sitta i knät hela tiden och självklart helst hos mamma.


Jag brukar lätt bli lite frustrerad då men jag var själv rätt trött så det passade mig rätt bra att bara sitta i soffan med Anton i knät och titta på Teletubbies, det måste vara världens bästa barnprogram (ironi). Men så länge de små gillar det så är det väl okej.
Nu har jag dessutom varit hemma och vabbat i tre dagar för när väl febern hade släppt så fick han värsta diarrén (ursäkta det trevliga ämnet). Igår på morgonen hann jag med säkert åtta blöjbyten innan klockan var tio!
Men imorgon ska han nog kunna gå till dagis, jag måste i alla fall till jobbet för de är nog inte så glada på mig eftersom vi kör två batcher denna veckan (jag tillverkar läkemedel och så lustigt pratar vi på jobbet) men vad ska man göra?

Tänkte bara visa några före bilder på byrån i Antons rum från förra inlägget. Jag är så nöjd med den. Hittade faktiskt en till exakt likadan byrå på Blocket för ett tag sedan och jag fick verkligen hejda mig för att inte åka och hämta den på en gång. Fast den ser ju inte så tjusig ut före.........


Så här såg de fina knopparna ut som jag först satte dit.
Gillar dem supermycket men tyvärr var den fina guldkanten alldeles för vass så den passar inte i ett barnrum.

Nu sitter det ett par andra gråblå knoppar på som inte är vassa men heller inte lika snygga. De får dock sitta ett litet tag till tills jag har hittat ett par andra att byta med.

Jag håller på att sy några Tilda kaniner just nu. Sen ska jag sy några väskor och solhattar har jag tänkt medans jag väntar otåligt på att jag äntligen ska beställa min overlock maskin! Skall göra det snart och använda några slantar från skattepengarna tänkte jag. Jag vill nämligen inte slänga bort dem på en massa onödiga småsaker som det för det mesta brukar bli men det här blir ju mer som en investering! Eller hur?

Inga kommentarer: