08 maj 2009

Kalas presenter.

Alva ska på kalas i helgen. Det är hennes dagiskompis Alexander som fyller fyra år.
Jag var, som vanligt, ute i sista minuten med att köpa present.
Svängde in hos leksaksaffären och började leta efter något passande. I den första affären, som har jättemycket fina saker var allt för dyrt. Jag tycker att det är lite jobbigt när man ska köpa presenter och de inte får kosta alltför mycket. Jag vill liksom köpa det som jag gillar och hittar.
Nåja, efter att ha kikat i den dyra affären gick jag till nästa som var en Brio-affär, där gick det bättre. Beslutade mig efter mycket om och men med att köpa en liten Lego ask.


Den såg riktigt kul ut eftersom man kunde bygga lite olika Pirat modeller. Det kan väl passa en bus-kille tänkte jag.
Hade också en tanke på att jag lite snabbt kunde slänga ihop en solhatt till honom men tyckte inte att jag hade något bra tyg. Kikade därför lite snabbt i tygaffären eftersom jag ändå skulle dit och köpa blixtlås. Dom hade inget bra barntyg! Eller jo, det hade de men det var med för stora mönster. Så jag åkte hem och kikade i mina lådor. Tillslut hittade jag ett passande tyg och började klippa och sy. Det tog ju hela kvällen. Och jag som skulle sy på mitt andra projekt.

Solhatten framirfån.

Solhatten bakifrån. Det roliga med detta tyget är att de silvriga partierna, som tex silvermynten, glittrar ordentligt. Det blir en häftig effekt.

Ni får ursäkta bilderna men det är ju rätt sent just nu. Tänkte att jag måste fota dem nu ikväll för annars glömmer jag säkert bort det imorgon innan kalaset och då är det för sent!När jag hade påbörjat solhatten insåg jag att presenten kommer ju bli väldigt väl-matchad!Det var ju extra kul! Jag tror tom att jag har lite härligt pirat-inlagspapper kvar till Legot, det blir ju perfekt!

Grattis på födelsedagen Alexander.

1 kommentar:

BubbleLeeloo sa...

Hej Tanja!
Jättecool blev den ju! Han blir säkert nöjd!
Kram Anneli