28 april 2009

Rosa Tilda Ängel.


Inläggen haglar inte just nu. Det har varit så mycket att göra känns det som, dagarna flyger förbi. Det kan också bero på att vår ena dator har gått sönder. Så klart var det den som jag kallar för "min", nämligen vår lap-top.
Som tur är har den inte helt gått sönder utan bara själva adaptorn och det tog mig nästan en hel månad men nu äntligen har jag beställt en ny.

Själva pysslandet med Tildorna har jag lagt lite åt sidan tillfälligt för jag blev så sugen på att sy lite kläder igen. Har sytt klart ett par små klänningar och dessutom en klänning till mig själv, kommer ett inlägg om den när jag fotat den.

Men den här Tildan har jag i alla fall sytt. Alva blev så ledsen varje gång jag skickade iväg Tildorna som var klara så denna fick hon, självklart ville hon ha en rosa.
Den ska ha en guldkrona på huvudet också men just nu hittar jag inte limpistolen så det får bli när den behagar att dyka upp igen.


Just nu håller jag på med detta projekt. Det är så spännande men samtidigt läskigt såklart. Vi får se hur det går, just nu ser det i alla fall ut på detta viset.


Jag ska jobba lite mer på det i helgen men jag var tvungen att ta en liten paus eftersom nya Ottobre damp ner i brevlådan och där fanns ett mönster som jag velat sy hur länge som helst men inte hittat något bra. Så det var jag bara tvungen att göra först. Har nu sytt två stycken och det var superkul! Ni ska få se, förhoppningsvis imorgon om jag hinner.

Inga kommentarer: