06 mars 2009

Sko-mode.

Nu kommer något som är väldigt ovanligt på min blogg. Jag tänkte nämligen göra ett inlägg om mode, eller i alla fall sko-mode.

Satt och surfade runt lite på have2have och hittade ett par så balla skor. Några av er kanske tycker att de är konstiga men jag tycker att de är helt underbara och hade de inte kostat 1300 kr så hade jag faktiskt klickat hem dem på en gång.
Jag har kommit på att jag har en förkärlek till sådant som är en sak men påminner om nått annat. Dessa skor passar perfekt in på den beskrivningen, kolla själva.
Vad tycks? Visst är de väl läckra? Ett par svart-vita slips skor! Nästan synd att man inte jobbar på något snobbigt advokat-kontor (nej då, jag har inte alls några fördomar).
Tyckte även att dessa två par stövlar var fina och det gör mig nästan mer orolig än de roliga slips-skorna.

Ett par svarta stövletter i lite romantisk mormors-stil (fast jag tror inte min mormor skulle gå runt i dessa, hon bodde på den Norrländska landsbygden mitt ute i ingenstans).

Ett par svarta cowboyboots kan väl aldrig vara fel? Eller? Jag älskar detaljer så det var egentligen de tuffa spännena som jag föll för.

Nej,nu tillbaka till verkligheten igen. Det jag faktiskt klickade hem var ett par andra skönheter som jag har tänkt köpa väldigt länge och som jag till och med fick pengar i födelsedagspresent till utav min kära mamma och pappa, för ett halvår sen eller om det till och med var förra året. Inga skor som man kanske har när man ska ut på krogen utan mer när man ska ut på en regnig skogsprommenad med hunden, vilket jag gör mer än jag går på krogen sorgligt nog.

Man kan väl vara tuff på hundprommenaden med?

Sedan hittade jag ett par äkta skinnstövlar som var så billiga att jag inte kunde låta bli. Så dessa bruna skönheter från Don&Donna fick följa med för endast 190 kr de med.
Nu ska denna trista och slitna två barnsmamma bli lite snyggare i alla fall!

Nu är det bara att hålla tummarna att stövlarna passar. Jag har ju egentligen storlek 35 men kan ibland ha små 36:or och det är inte alltid så lätt att hitta passande skor som ni kanske förstår. Jovisst, på barnavdelningen kan de ju ha men det är ju inte alltid jag känner för att gå i rosa paljett skor med små fjärilar på!

Om ni undrar så kommer detta med mode i min blogg inte bli någon vana (tror jag). Nog för att jag gillar mode och då främst sådant som jag själv aldrig skulle kunna klämma ner mig i så det lämnar jag glatt över till andra. Nästa inlägg kommer istället bli om min långa Tilda-ängel som jag har sytt på beställning till en tjej som hittade till mig via Mig&Alice.

1 kommentar:

Anonym sa...

De ljusbruna stövlarna var snygga och stövletterna med rosetter var jättefina. Men slipsskorna var nog ingen hit enligt mig. Gummistövlarna var ju riktigt snygga. Skulle man ju kunna ha kjol till och känna sig fin i. Hur har ni det i Tyresö? Här snöar det för fullt. Så fort man börjar hoppas på att våren ska komma så börjar det snöa. Annars är allt bra här (förutom att jag bitit mig i kinden,och biter mig igen och igen när jag äter på något. Jag blir tokig)

Kram Kristina