30 mars 2009

Grattis allra käraste syster!

Nu tjuvstartar jag lite och skriver en grattis hälsning till min favoritsyster som fyller år idag! Klockan är ju strax efter tolv så det är ju en ny dag.


Det blev visst inte så många inlägg denna veckan. Det var mycket som hände. Vi håller på att skola in Anton på dagis. Det är roligt att vara med och speciellt när man redan har ett barn som går på dagiset för i fredags fick jag vara med Alva på hennes avdelning medans Anton fick vänja sig vid att vara själv med fröken ett tag.

Bilderna kommer alltså från Alvas avdelning. Här är det inlärning av alfabetet som gäller. Den här dagen var det bokstaven "n". I sanden på silverfatet ska man öva att skriva bokstaven.

I övrigt så har det varit kalas i helgen igen. Det var Alvas och Antons kusin William som fyllde sju år. Det var ett supertrevligt kalas som vanligt. Det är en hel del kalas så här i slutet av Mars.

Jag håller också på att avsluta en beställning av en stor kanin. Och sedan håller jag även på med ett projekt som jag åtagit mig att göra till dagis, nämligen att klä om en liten barnfåtölj. Dagiset som mina barn går på är nämligen ett föräldrakooperativ. Det är väldigt trevligt men ibland kan det kännas som att det är mycket extra jobb!


Nej,nu är det bäst att gå och lägga sig så att jag orkar med en dag på dagis igen.

1 kommentar:

kristina sa...

Hallå.

Jo mille kom typ 24 dagar för tidigt, helt utan förvarning. Hade inte en förverk.
Du verkar ha fullt upp. Kul med inskolning. Är det inskolning i en eller två veckor? Vi håller på att göra om i köket. Vi ska sätta in ny större kyl och en ny frys. Det blir nog bra men fy vad det blir stökigt så fort man ska ändra på något. Det är som om hela huset renoveras fast det egentligen bara gäller ett rum.Oj nu är det läggdags.

Kram kristina