19 februari 2009

Paket


Häromdagen fick jag ett fint paket som jag beställt från en av mina favoritbloggar och säkert skulle vara min favoritaffär om jag bodde där i närheten, nämligen Mig & Alice.
Det första jag beställa var inredningstidningen från "Jeanne d´Arc Living". Den var så hemsk att titta i så jag vet inte vad........................

Nu tycker ni ju antagligen att jag är helknäpp men det jag menar är att den var ju såklart helt underbar. Det jobbiga är bara att när jag ser så här fina bilder och härlig inredning ja då tycker jag att det känns som att jag bor i en skokartong. Alltså jag vill ju också ha så där fint hemma, suck! Istället har man två små barn (i alla fall den minsta) som kastar mat omkring sig frukost-lunch-middag, en hund som hårar och drar in både det ena och det andra.
Titta så härligt och ljust det ser ut. Man får ta fram tidningen och titta på de härliga bilderna när man vill ha inspiration.

Jag har tyvärr ingen av de fina inredningsböckerna som finns där ute för jag har inte haft möjlighet att bläddra i dem och de är ju ganska dyra så jag har inte haft lust att beställa dem utan att se vad de innehåller men nu blev jag rätt sugen på att köpa en.


Dessa fina salt- och peppar kar beställde jag också. De var rätt stora men fyller sin funktion väl och är dessutom fina som dekoration.
Tillsist skickade jag dessutom något fint som finns i detta paket.

Det är en födelsedagspresent till Alva så jag får spara att visa det tills om en månad ungefär då hon fyller fyra år men så här härligt prickig är i alla fall kartongen.

Tack så mycket Melinda för det fina paketet och de fina sakerna. Önskar att jag kunde besöka din fina butik någon dag men då gäller det att ha laddat plånboken ordentligt för du har ju så himla mycket fina saker!

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Har haft migrän idag, antagligen för att jag har jobbat. Ha,ha.......jag kan inte ens jobba 50% nuför tiden utan att få huvudvärk, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Imorgon ska jag dessutom jobba hela elva timmar så det känns ju inte så kul på en fredag direkt, men får jag ingen huvudvärk så är jag nöjd i alla fall.

7 kommentarer:

Thesèse sa...

hej på dig :)
Jag har verkligen letat överallt. på tradera kollar jag minst en gg i veckan. har mailat norska förlaget utan resultat. verkar vara hopplöst.. men men så e livet ibland! vad fint du har här hemma! Kram

Anonym sa...

Men du har ju jättefint hemma. Om några år blir det nog lättare att hålla snyggt. Att ha småbarn som stökar till kan vara ganska påfrestande. Jag blir inte klok på Milton. Han drar fram som en tornado genom alla rum i huset på fem minuter. Det ser ut som om vi har haft inbrott jämt och ständigt. Jag är ju inte speciellt pedantiskt utan ganska rörig själv men han är 10 gånger värre.
Jobbigt med migrän. Jättefin Tilda ängel. Du lyckas verkligen med dem varje gång.

Kram Kristina

Gårdsromantik sa...

Visst är den underbar tidningen - lika fin som böckerna och mycket billigare.

Så fina Tildafigurer du sytt - jag har precis köpt en Tildabok - får nog bli till sommarlovet - för de ser så pillriga ut.

Kram Maud

Det vita dårhuset sa...

Hej!
Hittade hit genom mig o alice!
Och jag får lov att säga att du e verkligen duktig på att sy!

Jag tycker oxå att man ska få skriva vad man vill. Det är väl ens egna blogg?!!

Ha det gott och kramar från mig!

Unknown sa...

Tidningen är helt ljuvlig!!! =) Kopparna är alldeles nyinköpta..så rusa dit och kolla ..de är oxå underbara!!

Ha en härlig vecka!!

kramar i massor malin

Thesèse sa...

Hej svejs! Men du är ju för underbar!!! Som en ängel sänd från ovan. Ja tack du får jätte gärna beställa den åt mig.. Du har nog gjort min dag för en så där... 12 mån framåt! Hör av dig igen så fixar vi bet o grejer.. Åter igen tusen tack!! Massor av kramar Therese

Johanna sa...

Hej! Jag kan tänka mig att köpa en eller två änglar för 120 kr/st inkl frakt av dig. Hör av dig om detta låter intressant. Dom är fantastiskt fina. Hoppas du haft en fin dag. Mvh/ Johanna