27 februari 2009

Muuuuu.


Äntligen är jag klar med min lilla kossa. Den är från den nya Tilda-boken.
Jag blev så sugen på att sy den direkt jag såg boken eftersom det finns en bild av den på framsidan. Det är alltid lite knepigt att sy nya figurer som man prövar för första gången men jag känner mig rätt nöjd faktiskt. Ja, det var lite pillrigt men det var det värt.

Det enda jag blev lite orolig för var att sambon frågade om det var en djävuls-kossa? Jag fattade inte vad han menade först men sen kommenterade han hornen. Skickade bilder på kossan till syrran och då sa hon att de antagligen bara var för stora så det har jag fixat till nu och gjort dem mindre Hmmmm, den är ju sydd exakt efter mönstret som vanligt men vad tycker ni? Med eller utan horn? De kanske inte behöver vara så rosa nästa gång men nu gjorde jag dem i samma färg som vingarna. Ni får gärna vara kritiska!

Ansiktet blev i alla fall ganska gulligt tycker jag.
Hon fick en liten bjällra (koskälla) runt halsen så hon inte ska springa bort.

Fotona blev som vanligt lite för mörka. Blir så när jag fotar halv elva på kvällen.

Broderiet på sidan av kossan tänkte jag först hoppa över eftersom jag inte kan brodera egentligen men sen tänkte jag att jag ändå skulle pröva.Det står "Farm Fresh Milk" för de som inte kan se (inklusive mig själv), men det är i alla fall det som jag har kommit fram til att det står. Kossan Mu finns nu på Tradera.


Ikväll ska jag sy lite på en lång Tilda som ligger och väntar med knappnålar i både ben och armar, om jag orkar. Jag går ju upp tjugo över fem på morgonen och idag är jag väldigt trött och imorgon är det en intensiv dag som väntar. Ska spela match på morgonen, sedan direkt till bion (Män som hatar kvinnor) och sedan på födelsedagskalas. Men det blir kul hoppas jag!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: