14 januari 2009

Kvällsprojekt.

Jaha, nu har jag jobbat i fem dagar. Det har väl gått rätt så bra och Matte har skött sig superbra därhemma! Jag hade i och för sig inte räknat med något annat.
Det svåra för mig har varit att komma i säng i tid om kvällarna. Jag har satt upp en tidsgräns för mig själv att jag måste packa ihop det jag håller på med senast klockan elva. Detta gör att jag tycker att kvällarna bara rusar förbi.
Mitt kvällsprojekt just nu är att jag håller på att sy åtta stycken Tilda-figurer. Det kommer bli fyra änglar och fyra sk. godnatt änglar. Tänkte jag skulle lägga upp dem för försäljning på Tradera för nu måste jag ta nya tag i att spara ihop till en till symaskin.
Så jag har klippt ut en hisklig massa figurer som jag måste sy ihop och sy kläder till. Men det är ju bara roligt.
Den andra symaskinen vill jag ju ha så att jag kan sy kläder. Det känns inte helt proffsigt att sy sick-sack sömmar och liknande, jag vill ju att det ska se snyggt ut även om det funkar bra med sick-sack.

Vår dator är ju fortfarande trasig, konstigt att den inte lagas av sig själv tycker jag, så det blir inte många inlägg här på bloggen direkt. Det är lite trist.
Dessutom håller jag just nu på att fundera på att fixa iordning en till blogg där jag kan lägga ut mina alster som jag syr och då vill man ju sitta och trixa med det. Jag önskar jag vore bra på datorer då skulle jag nämligen fixa mig en egen hemsida. Men,men man får ta en sak i taget.

Ikväll ska jag förresten på min första innebandyträning sen jag fick ont i foten. Känns som om det var evigheter sedan även om det var ca 5-6 veckor sen. Jag är faktiskt lite nervös, tänk om jag inte orkar springa någonting. Men å andra sidan har jag ju fått en ny klubba som jag måste testa och tänk om det är en riktig målgörar-klubba! Hi,hi......det vore ju kul.
Det får ni höra en annan dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att din dator är trasig. Kollar ju varje dag om du har skrivit något nytt inlägg (och det hade du ju idag)Men du, inte är väl red bull farligt? Jag vet ju att det kan vara jättefarligt tillsammans med vodka men att det skulle vara farligt utan sprit var nyheter för mig. Du får gärna berätta vad du vet. Jag vill ju inte att bebben i magen ska ta skada. Känns det bra att jobba igen? Jag minns att jag tyckte det var rena semestern att börja jobba. Nu längtar jag dock efter att få vara mammaledig igen. Är så trött på jobbet att jag bara vill kräkas. Snart ska jag ha mitt allra första lönesamtal någonsin. Jag har ingen aning om vad man ska säga. Kul att Matte sköter hemmet bra. Killarna kan bara de vill. Hur länge ska han vara pappaledig? Jobbar han på helgerna eller är han helt ledig? Nej nu ska jag äta glass och nyponsoppa.

Kram Kristina