29 januari 2009

Det är mycket nu.

Hmm........jag har precis kommit fram till att det inte är lätt att jobba, pyssla och träna innebandy (tre pass på fyra dagar) och samtidigt uppdatera bloggen. Det är ju helt omöjligt, men nu tog jag mig ialla fall tid en snabbis för att skriva om något som jag och vovven såg igår.
Zelda är just nu helt omöjlig när man går ut, hon bara nosar och nosar hela tiden. Ser ut som om hon spårar någontong och imorse såg jag i och för sig helt färska kattspår i snön så det är klart att Zelda blir nyfiken.
Igår så skulle jag gå en sväng med henne innan träningen och vi gick ner till en stor äng vid oss som kallas för "hundängen". Klockan var ju ca.17 så det var rätt mörkt. När vi kom ner dit nosade Zelda lite extra och efter ett tag stod hon stilla och spanade ut i mörkret. Jag hörde ett knakande ljud en bit bort och tittade vart det kom ifrån. Det kom från det hållet Zelda tittade åt och där minsann stod en älg. Helt otroligt! Jag har ju i och för sett älg förut men det är så häftigt. Speciellt eftersom jag bor i Stockholms trakten så är det ju inte speciellt vanligt att man ser älgar här. Tyvärr så hade jag bara mobilen med sig och älgen hade ju inte gjort sig bra på bild så ni får hålla till godo ändå.

Nu ska jag återgå till min liste med saker som jag ska göra. Vet inte vart jag ska börja. Vill pyssla men borde göra sånt tråkigt som betala räkningar eller liknande.


1 kommentar:

mig & alice sa...

Hej.
Förlåt att jag inte svarat dig tidigare, skäms...men det har varit lite mycket nu på sista tiden.

Jag har iallafall fått hem flera Magasin idag om du vill att jag ska skicka, har en dockservis kvar i rödvitt med prickar :-).
Maila mig gärna så vet jag om jag ska skicka till dig.
Ha en trevlig helg.

Kraam
Melinda