11 december 2008

Mer julgrupper.

Förra helgen var vi ju hos våran lokala handelsträdgård. Det är jättemysigt att gå runt där och välja små blommor att plantera i olika julgrupper. Det här är någonting jag har börjat göra ganska nyligen och för det första är det ju inte alls lika dyrt som att köpa färdiga julgrupper och för det andra så får man ju dem som man vill ha dem. Dessutom brukar jag göra några extra som jag ger bort till mamma/pappa och svärmor/svärfar. Men i år vet jag inte hur det blir, känns som om jag har prioriterat bort en hel del saker för att inte bli så uppstressad.

Tex så brukar jag och syrran alltid baka en hel del julgodis. Men i år tror jag att jag bara ska göra knäck. Jag älskar knäck så det måste jag ha! Men annars får det nog vara. Anton är inne i en jättejobbig gnällperiod just nu så man får inte göra så mycket för honom.

Den julgruppen som kommer här nedanför är nog min favorit! Gillar ju krukorna jättemycket även om de kanske är lite somriga, de är i alla fall köpta på Plantagen. Det vita äpplet och ängeln är köpta på våran handelsträdgård och värmeljuskoppen köpte jag idag på en trevlig liten butik som hette "Two Shabby Chicks".

Lovade ju dessutom att jag skulle visa bilder på Antons skåp men det får bli imorgon. Idag var jag och jagade skruv till mina beslag, det verkar inte alltför lätt. Fick tips om ett ställe till men hittar jag inte nått där så lägger jag ner. Köpte ett par nya i reserv så länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Superfina julgrupper.