14 december 2008

Detaljer från Antons skåp.

Tänkte ju visa lite bilder på fina saker som står i Antons skåp. På hyllan i mitten delen står en liten riddarborg som vi köpte till Anton i födelsedagspresent i September. Jag är ju lite allergisk mot stora "plastshabrak" och köper hellre andra saker, kanske beror lite på att både Antons och Alvas rum är rätt små.
Ett sådant här hus har jag tänkt köpa länge, funderade nämligen på att köpa ett till Alva när hon var mindre. Det finns ju som något princess-slott och som piratskepp också. Då valde jag mellan skeppet och borgen för princess grejjor är jag också allergisk mot.
Under plastshabraket (som inte är stort) så står stapel-klossar med Babar (tack Kristina m familj), en bondgård i tyg och hunden Hugo från Björnes Magasin.

På den långsmala hyllan står bla bokstöd som Anton också fick i födelsedagspresent av sin faster/farbror/kusiner. Det är jättefint (i trä) och matchar ju det stora skeppet som står ovanpå skåpet. Tyvärr vart det inte några bra bilder på det stora skeppet men jag får försöka ta några nya.

Sen står där också två gamla drag-leksaker som jag bara tycker är ursöta. Vet inte vilken jag gillar bäst, den söta blå elefanten eller ryttaren på hästen.

Där står också en jättefin speldosa med ett par möss på en båt. Det som är så fint med denna förutom att den självklart spelar musik är att det finna en liten lampa man kan tända och när man vänder den upp och ner så snöar det silver-glitter. Fast snöar kanske det inte gör på sjön och regnar låter ju lite tråkigt men glittrar gör det i alla fall.

Bredvid det stora piratskeppet stå lite passande en sparbössa och ram från Sia med små söta pirater på.

Kanske dags att stoppa in ett foto på lilla Anton i ramen också.

Inga kommentarer: