25 november 2008

Önskelista

Hittade några saker som jag skulle vilja ha till jul! Skulle köpa dem på en gång om jag inte var mammaledig och har lite ont om pengar. De ska ju räcka till alla julklappar och allt som hör till!
Men i alla fall, till nästa år skulle jag vilja ha dess fina saker i trådslöjd.
Först ut är ett kakfat i tre våningar. Skulle gärna köpa det som det är med dekorationer och allt! Som tur är (eller otur) så har vi inte så många bordsytor där vi kan ställa saker på. Håller på och ska göra om i vårt vardagsrum så där har vi ingenting just nu (jo soffor och soffbord förstås) men ingen bra bordsyta. Men i min fantasi så skulle det här fina kakfatet stå på en gammal vitmålad skänk! Gud så fint det vore..................

Kakfat från Alvas Hus

Till första advent skulle jag vilja ha denna fina adventsljusstake. Tycker det är kul när man kan lägga saker under som här med paket men även nötter eller knäck eller annat mums.
Såg den i en affär jag var i förra veckan och det ropade verkligen från mitt inre : "köp den", "köp den" men samtidigt hörde jag lite svaga stönanden från min plånbok som sa : "Åh,nej".
För en gångs skull lyssnade jag på plånboken, den blev nog riktigt förvånad. Det kan också ha berott på att jag var riktigt trött och inte hade ätit nån lunch!


Adventsljusstake från Mixin

1 kommentar:

mig & alice sa...

Hejhopp.

Har båda dessa i min butik *fniss* men det finns bara en kvar av varje och javisst är de vackra.

Såg i ditt tidigare inlägg att du lyckats hitta en 4-armad vit ljusstake på plantagen...tack för det tipset :-)...har 2 st med två ljus men överallt där jag tittat så har de med 4 armar varit slut.
Men du...hur har det varit med dina ljus i dem?
Tre st av mina fyra ljus gick sönder inom en kvart!!
Hur kul är det?
De är ju dessutom inte sååå billiga att köpa extra.

Må så gott.
Kraam
Melinda