14 oktober 2008

Vem flåsar mig i nacken?

Jag tror att alla som har småbarn önskar samma sak som jag önskar mig just nu, nämligen mer tid! Jag tycker att det är mysigt att vara hemma med minstingen och ofta har vi det så mysigt men när jag blir extremt pysselsugen är det jobbigt att inte kunna göra det jag vill.
Och när jag ägnar mig åt att pyssla ja då får jag dåligt samvete över att tvättberget växer, att jag borde städa mer eller ta tag i andra "roliga" hushållssysslor som kanske är mer viktiga än att pyssla. Ibland känns det som om nån flåsar en i nacken. Suck!
Just nu håller jag på att ialla fall ta tag i en stor hög med ren tvätt som ska strykas. Det roliga är att jag försöker undvika att köpa sådant som ska strykas hela tiden men nu ligger ett stort berg och bara ropar mitt namn. Jag har låtsats som om jag inte har hört att den skrikit på mig nu i några veckor men nu är det ialla fall dags.
Som belöning får jag stryka ett helt gäng med tyger som också är tvättade. Kanske ger de mig mer lust att sy och pyssla, inte för att det behövs direkt.


Idag kom jag förresten på mig själv med att drömma om en weekend på nån trevlig liten ort här i Sverige. Det enda kravet är att det ska finnas en mysig inredningsaffär där, ett mysigt kafé och en mysig restaurang. Nån som har något tips.
Jag kan ju erkänna att denna drömmen endast inkluderade mig själv, inga barn eller hund. Sambon skulle kunna få följa med om han är snäll men han har ju varit borta en del så det skulle bli lite orättvist men det skulle ialla fall vara trevligt. Vi får se hur det blir med det.

Förresten så tror jag att jag håller på att bli sjuk. Fast det har jag i och för sig trott i två veckor nu. De senaste dagarna har jag kollat om jag har haft feber (nej,jag är inte hypokondriker) men ingenting. Jag har ingen lust att bli sjuk men det har väl ingen..............

Inga kommentarer: