23 oktober 2008

På lekplatsen

Ett T i sanden

I helgen när jag var med barnen hos mormor och morfar så gick vi en sväng till närmaste lekplats så att de (alltså barnen, inte mormor och morfar) skulle få leka av sig lite. Ja, hunden skulle ju få sin prommenad också så jag slog två flugor i en smäll.
Alva förvånade mig med att visa att hon minsann kunde skriva min bokstav! Var tvungen att fota det för det var så kul. Nu är ju inte min bokstav en utav de svårare men ialla fall, hon är ju bara 3½ år! Försökte visa henne hur man skrev resten men det var visst inte så intressant. "A" kan hon ju redan skriva sen innan.

Anton älskade att leka i sanden. Jag skulle lyfta upp honom så att han skulle få gunga lite också men han gallskrek som en stucken gris så det var bara att sätta ner honom igen.
Vi bor ju i hus och en bit bort från själva centrum så vi har en bit till närmaste lekplats hemma. På tomten har vi ju såklart gunga och sandlåda med själva våran gräsmatta är rätt så gropig (det kan vi delvis tacka Zelda för) så den är ju inte så lätt för Anton att ta sig fram på.
Kan sakna ibland att det inte finns någon bra lekplats i närheten som man har när man bor i radhus tex.
Men en sak som är kul när man bor lite längre ut är att vi då får se en hel del vilda djur. Igår stod det tex två älgar i grannens trädgård.

Anton leker i sandlådan

Inga kommentarer: