27 oktober 2008

Halloween pyssel.

Snäll Halloween Häxa.

Berättade ju förut om att jag sytt klart en del "Tilda-pyssel". I en påsk bok som jag har , samma där jag sydde kaninerna fanns det en docka som kallades för "Snäll Häxa". Den blev nu en "Snäll Halloween Häxa" istället.
Gjorde endast ett exemplar av denna eftersom jag var osäker på hur den skulle bli med sin långa näsa. Tyckte inte alls om den medans jag höll på att sy den men sen när den blev klar så blev den en liten favorit. Det kan ju bero på att jag älskar gäss och den lilla kompisen hon håller under armen ser så söt ut tycker jag!
Kommer säkert bli fler av den här modellen men jag tror nog att det får bli vanliga näsor på dem istället................
Vad tycker ni?
Nu måste jag inhandla mer beige tyg (till hudtyg) och sedan lite orange tyg till gässens ben och näbbar.
Till denna lilla fick jag måla näbben istället men det gick ju lika bra det.

Inga kommentarer: