22 september 2008

Målning pågår.



Då har jag äntligen haft lite tid, eller kanske snarare tagit mig tid, till att fortsätta med Antons skåp. Förra veckan målade jag hela skåpet ett varv, det tog hela två timmar och då hade jag inte ens målat de två dörrarna, lådan och hyllplanet som jag monterat bort från skåpet.
Dessa målade jag ett varv idag. Det är dörrarna som syns på bilderna ovan. Tycker de är så fina. Fast jag tycker nog att den avskavda blomman är finare än den målade. Får kanske slipa lite när jag har målat klart.
Utgångsfärgen var nog nån slags antik vitt men nu blir dey helvitt. Hoppas bara jag hinner klart innan lördag då vår lilla Anton fyller ett år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Tanja!

Mormor kommer ju så du hinner säkert måla ett varv om du har lust.

Kram

Anonym sa...

Ett stort grattis till Anton på 1-års dagen. Tänk att han blivit stora pojken nu och inte längre är bebis. Hoppas ni har haft en bra dag med mycket firande och tårta.

Kram från Kristina, Magnus och Milton.