21 augusti 2008

Träning och skavsår.

Alva var sugen på att åka vagn till dagis idag så det var bara att knalla iväg i morse. Brukar bre några smörgåsar och fylla hennes sportflaska med dricka så hon tycker det är mysigt att åka 40 minuter i vagn till dagis.

Jag kom inte ihåg vad jag brukade ha på mig så jag tog mina vanliga skor (ett par tygskor) och det skulle jag inte ha gjort. Fick stora blåsor på bägge lilltårna.....aj,aj......det var inte kul.
Fast senare när jag skulle gå ut så tog jag ju på mig sandaler istället så då gick det bra.

Värre är det nu när jag sitter här efter innebandy träningen (ja,det var ikväll med). Jag tog så klart på compeed-plåster innan träningen men nu känns det som om det sitter en ond stor tå istället för lilltån på bägge fötterna. Kommer bli en höjdare att duscha tror jag, vattenblåsor brukar svida sådant.

Mormor är här och sover över och imorgon ska vi åka till mormor och morfar och sova över där. Ja, inte Matte tror jag men vi andra. Det kör nämligen ihop sig på lördag så mormor och morfar ska vara barnvakter då. Matte ska hålla i storstädningen på Alva´s dagis och jag ska spela två DM-matcher (Distriktsmästerskap). Blir nog rätt tufft. Ialla fall med mina lilltår...............

Inga kommentarer: