15 augusti 2008

Sy-sug.

Jag är så himla sugen på att sy någonting just nu.

Har ju pysslat med lite annat och under semestern har jag inte sytt ett endaste dugg men nu är jag sugen på att sy igen. Blir så inspirerad av alla fina sybloggar som jag surfar runt på men man får ju rena prestationsångesten och då är jag ändå bara nybörjare.
Tänkte börja sy nånting ikväll men sen nu när jag kollar igenom mönstrena så har jag inget bra. Vill sy en klänning med ärm och det enda bra mönstret som jag har är på danska och jag fattar ingenting. Jag testade att sy en annan klänning därifrån och den blev inte klar för jag fattade inte hur jag skulle göra halslinningen...............så kan det gå.
Som jag tänker mig så är det lätt att sy ärmar, känns som om det vore lätt ialla fall. Sen skulle jag även vilja sy på en volang på klänningen.

Snart fyller jag år och jag tänkte att jag skulle önska mig lite bidrag så jag äntligen kan köpa mig en overlock-symaskin. Verkar rätt vettigt att ha en sån om man ska sy, speciellt om man ska sy i stretchmaterial. Tyvärr är ju dessa maskiner rätt dyra och speciellt när man är mammaledig som jag! Suck! Men vi får se.

Inga kommentarer: