25 augusti 2008

Ett kap.

Häromdagen gjorde jag världens kap. Ja, det tycker jag ialla fall.
Satt och surfade lite på Tradera och skulle kika lite på symaskiner.
Då hittade jag denna äldre skönhet som jag har tänkt köpa länge. Utropspriset var hela 50 kr och det tyckte jag var så billigt men sen kom jag på att frakten måste ju kosta hur mycket som helst.
När jag kikade närmare så fanns den ju såklart endast för avhämtning men gissa vad, det var i min kommun.
Självklart så bjöd jag och fick den för 50 kr.
Gissa om jag blev förvånad när de dessutom körde hem den till mig helt utan kostnad, det kändes ju lite pinsamt. Men de var glada att bli av med den för de skulle flytta och jag blev ju självklart glad och nöjd jag med!
Ni som undrar om jag verkligen ska sy med denna så är ju svaret nej. Däremot ska den bli ett fint litet bord har jag tänkt.
Har fått inspiration från bla Mig och Alice där hon har målat allt vitt och det vart ju såklart superfint. Men vi får se hur jag ska göra. Med tanke på att Antons skåp fortfarande står ute i garaget och väntar på färg så dröjjer det väl ett tag till.

Nej,nu ska jag pyssla lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah men tanja , man köper ju inte en symaskin om man inte ska använda den ;) hahah men den var rätt så cool :)