02 juli 2008

Dagisväskor till Alvas fröknar.

Nu äntligen är sommarpresenterna till Alvas fröknar klara. Jag snodde faktiskt idéen till detta från en sy-bloggare men tyvärr kommer jag inte ihåg vem just nu. Men jag tyckte att det var en sån superbra idé för jag försöker alltid att ge bort lite egentillverkade saker.
Var lite klurigt att sy åtta olika väskor men jag hittade jättebra och lite tjockare tyg på Ikea.
För att göra dem lite olika varierade jag foder och snedslå. Sydde också en ficka på insidan i det mönstrade tyget.

Hoppas bara de blir nöjda men väskorna kan ju användas till mycket och vill man inte använda den som väska så kan man ju alltid ha dem till att förvara saker i.
Jag älskar att ge bort saker men har svårt när folk ska tacka och kanske ge komplimanger. Lite konstigt det där men samtidigt blir man ju jätteglad när det man har gjort blir omtyckt. Vi får se hur det blir.

Här kommer lite fler bilder på väskorna. Den ena väskan är vänd så man ser insidan med fickan :











1 kommentar:

Anonym sa...

Väskorna blev superfina. Jag älskar det där tyget med träden på. Vad kul att ni kommer på festen. Gud vad svårt det är att komma på något att önska sig. Några pund (till min kommande londontrip) eller nåt sött smycke eller nåt. Eller nåt till hemmet.En rullator i mintgrönt eller ett par kryckor kan ju med vara passande:) Är allt bra med er? Har Mattias semester nu? Det funkar lite bättre med läggningen nu eftersom jag har skippat Milles middagsvila. Så igår tog det bara en timma för honom att somna. Ikväll gissar jag på 30 minuter. Det blir Magnus uppgift. Själv ska jag dega i soffan. Jag hörde att det var busstrejk i stockholm just nu.Ha det gott så ses vi när jag fyller tant.