12 maj 2008

Äntligen en nysydd klänning!


Äntligen hittade jag ju mönstret som jag letat efter!
Gjorde snabbt som attans (ja,det låter som att det går snabbt men för mig tar det ändå tid, suck) ritade jag av mönstret och klippte ut delar till en testklänning i minsta storleken, dvs storlek 56.
Tog som vanligt ett tyg som jag har lite mer utav eftersom det var en testklänning och simsalabim så var den klar.
Gick ju så bra att sy även om jag ska göra lite ändringar till nästa gång så vet jag i alla fall hur jag ska göra. Var ganska lätt och blev hyfsat bra!
Fast jag tycker nog att allt blir bra bara för att det är så roligt!

Det som är mindre bra är mina namnband som jag ej är nöjd med. Jag har så himla dålig fantasi och kan inte komma på nått fyndigt namn att döpa mina pyssel grejjor med som alla andra fina sybloggare har gjort! Och det är sånt som jag tycker är extra roligt!
Dessutom skulle jag vilja sätta storleksetiketter i men det är alldeles för dyrt för mig just nu. Såg att några sybloggare gick ihop för ett tag sen och fixade en beställning tillsammans, det skulle ju vara toppen om man kunde göra nått sånt! Jag får försöka hålla utkik.
Nej,nu vill jag nästan att det ska bli kväll så att jag kan sy en ny klänning när barnen har gått och lagt sig..............hi,hi!

Inga kommentarer: