13 maj 2008

En till klänning.



Igår kväll så skulle sambon åka och hämta vår hund som har varit i sommarstugan tillsammans med farmor och farfar. Båda barnen följde med honom och jag fick en stund ensam hemma. Funderade på vad jag skulle göra och en sekund tänkte jag på städning men den tanken försvann rätt snabbt och jag satte mig istället vid symaskinen och det blev en klänning till.
Sydde på spets nertill på denna, tyckte det blev gulligt!

Sen vill jag egentligen sy på en fick men vet inte om det blir bra? Vad tycker ni? Med eller utan ficka? Eller kanske sy ett gulligt hjärta på med spets runt omkring, då blir det extra gulligt!

  • Mönster : Meedom A-Form 1,5
  • Storlek : 56
  • Tyg : -
  • Snedslå & Spets : Stoff & Stil

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin klänning. Du är så pysslig och duktig. Hoppas att allt är bra med er. Ni får gärna komma hit en sväng om ni har vägarna förbi. Ha det gott och hälsa familjen.

BubbleLeeloo sa...

Hej! Jättefina klänningar. Du är ju jätteduktig på att sy! Med ficka tycker jag, fast ett hjärta är ju också fint. Ha det bra! Kram Anneli

Tanjis sa...

Tack så mycket,va ni e snälla! :)
Det är ju så roligt att sy men än så¨länge har jag inte kommit till det svåra som att sy i tex trikå. Usch,det verkar så svårt.
Ska bara öva upp mig på lite klänningar mm först!
Har precis gjort en klänning med ficka och en annan med ett hjärta. Ska lägga upp dem senare.

Kristina > Vi kommer gärna förbi. Jag är så nyfiken på hur ni fått det hemma, jag tyckte ju att det var så fint sist men nu har ni ju hunnit ännu mer!