06 april 2008

Ut med det gamla

och in med det nya!
I helgen har vi haft rensning av en massa saker. Det är nämligen så att vi köpt nytt möblemang till allrummet på övervåningen! Ska bli så himla skönt att få de nya möblerna för hittills har vi haft en salig blandning av fula möbler där uppe.

I denna samling ingår :
* Sambons hemska tv-bänk (som nästan faller i bitar),den står under våran fina vägg-tv så det ser ju rätt lustigt ut men man måste ju ha DVD:n, boxern och Alvas favvofilmer nånstans.

* Sambons gamla soffbord i mörk körsbärsfärg (eller vad det kan vara).B ordsskivan är sliten och jag har ju frågat om jag inte kan få måla det vitt men nej det har såklart inte gått! Nu däremot får jag göra det när det snart kommer ett nytt soffbord!

* Mina gamla soffor som iofs är sköna men riktigt, riktigt fula! De hade en snygg starkt blå färg (tyckte jag när jag köpte dem) men efter att ha stått på övervåningen innan den blev inredd så har de blivit helt sönderblekta. För att ändå kunna använda dem "så länge" har jag köpt sofföverdrag som jag färgade mörkbruna. Det blev helt okej men under dessa tre år som de har använts så har jag blivit galen av att varje dag gå och "dra till" dem innan man sätter sig för att titta på tv! Ska bli så otroligt skönt att slippa detta!

Känns nästan (eller inte bara nästan) pinsamt att berätta detta och en bild vågar jag absolut inte sätta ut! Kanske det kan bli en bild när möblerna är på plats.
Vi köpte ju dessutom en bäddsoffa och i det rummet den skulle in hade det blivit ett sk. "skräprum". Det var det som rensades i helgen. Det ena ledde dock till det andra så nu står det kassar och kartonger lite överallt för nu gör vi en riktig rensning. Vissa saker sparas och läggs undan men det mesta kommer att slängas eller ges bort! Gud, så skönt!

Ibland behövs det en riktig rensning.

Inga kommentarer: