17 april 2008

Nya möblerna på plats.

Äntligen!!!!
Gud så skönt med nya möbler! Jag väntade otåligt på leveransen idag och tillslut kom två starka karlar och bar upp soffa, soffbord och skänk till övervåningen. Bäddsoffan bar de också in.
Sen stannade dem kvar och monterade allt utom skänken. Så himla lyxigt!
Jag som älskar att skruva ihop saker från Ikea började genast grejja med skänken men oj, oj, oj vad mycket strul det blev.
Fick först inte loss över och underdelen från varandra, de hade pressats ihop med en tunn, liten pappersbit emellan och gick inte att få loss. Sambon fixade det när han kom hem men han fick ta i allt vad han kunde.
Jag fortsatte skruva ihop den, hade ju ialla fall lyckats skruva ihop lådorna under förmiddagen, och tillslut efter många timmars slit och en hel del strul så stod den där!
Hela rummet blev helt annorlunda.

Vågade dock inte sitta i sofforna under kvällen utan satt istället på golvet! Ha, ha!
Ska se om jag lyckas ha tillräckligt städat nån dag så jag kan lägga upp en bild på härligheten!

Inga kommentarer: