10 april 2008

Åh, vad det kliar.......

.....i mina pysselfingrar!


Ju mindre tid jag har desto mer vill jag pyssla. Det passar ju inte riktigt ihop. Just nu vill jag sy några till väskor. Vill sy en till dagis-väska, förminska mönstret till väskan med flodisar (sk."Big Shopper") och sy klänningar.
Har tyvärr inte nått superbra klänningmönster, men kolla den här bilden från Lindex, sån vill jag göra! Och vilket gulligt tyg! Mormor håller nog inte med och jag är själv lite förvånad att jag börjat gilla retro efter att skällt på mina föräldrar hela tiden pga att jag hade så fula kläder när jag var liten. Hmmmm............konstigt det där.
Om nån har tips på ett liknande klänningsmönster till mig så tas det tacksamt emot. Säkert jättelätt att göra om ett annat till en sån här enkel klänning men som jag har skrivit förut så är jag ju nybörjare på detta så det känns för avancerat just nu!



Foton från Lindex

Dessutom kliar det i fingrarna att sy lite dockkläder till Alvas alla dockor. Det är ju så himla dyrt att köpa dockkläder och det verkar ju ganska så enkelt (tror jag ja) att sy. Köpte den här boken och kan tänka mig att sy precis ALLt i den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt prisvärda mönster hittar du i tidningen Ottobre som finns på bla Ica Maxi och Pressbyrån. Där finns nog en liknande klänning om inte jag minns fel. Kan verkligen rekomendera den tidningen!!
Jag har också börjat gilla retro den senaste tiden och syr nu lite av varje. Roliga tyger kan du hitta på Tradera, men där har du kanske redan kollat.

Anonym sa...

Du hade alldeles rätt. Mormor gillar inte alls tygerna. Vad har det tagit åt dig ???? Alva gillar rosa hon kommer inte att gilla det.

Kram men du är duktig på sy