09 april 2008

Första dagis-väskan klar.

Äntligen!Nu är jag klar med första testet av att sy den så kallade "dagis väskan"!

Är ju en välkänd modell bland alla sy-bloggar vad jag har sett och tyckte att den verkade lätt och bra. Mönster mm kan hittas hos knåpmodern. Läste att den skulle gå att svänga ihop på en timme så jag tänkte att det var ju perfekt eftersom jag inte har så mycket tid. Ha,ha........som nybörjare tar det ju inte direkt en timme. Och med två små barn så tar det verkligen INTE en timme. Men jag inser att om man bortser från dessa störande (?) faktorer så är det ju ganska lätt och borde inte ta mer tid än så. Ja,ja....... vi får se hur det blir med nästa väska. Det är ialla fall riktigt roligt att sy väskor. Och det allrs bästa är nästan att de är vändbara! Det gillar jag! Modellen funkade riktigt bra, jag ändrade bara litegrann då jag tyckte att det ursprungliga handtaget skulle bli lite väl kort. Blev nöjd med längden men ska minska lite på bredden också och se hur det blir.
Alva gillade "påsen"(som hon kallade den) direkt och stoppade genast ner ett gäng leksaker. Vad bra, då fick den godkänt då!

Mönster : Modifierat från "Knåpmodern"
Tyg : Hundtyg från 70-talet
Foder : Vit/Blå-rutigt

Inga kommentarer: