25 mars 2008

Första syprojektet avklarat

Jaha, då var det dags att visa det första syprojektet som jag lyckats att få klart. Är väl egentligen inte det första eftersom jag egentligen började på en klänning. Köpte ett mönster från Burda som kallades för "easy" och det är säkert väldigt easy också men när man inte har sytt nånsin (förutom i syslöjden för snart 100 år sen) så är det inte så easy ialla fall.
Men det skriver jag om nästa gång för när jag nästan var klar med "test"-klänningen så började jag på en till som jag tror kommer att bli lite bättre (dock inte helt perfekt antagligen).
Mitt i klänningsjobbet fick jag ett mönster till en väska och det verkade och VAR dessutom riktigt lätt och väldigt skoj eftersom det gick ganska så fort.

Blev en shoppingväska modell större.............................kanske något stor egentligen men perfekt att packa saker till stranden eller när man åker till sommarstugan.
Man kanske kan förminska mönstret litegrann så att den blir mer lagom för jag gillade modellen.

Tyg : Ikea
Foder : Jonic Textilimport

Inga kommentarer: